Sfoglia per Autore
The Designing of Virtual Learning Environments for Authentic Proficiency Enhancement in Arabic
2018-01-01 Salvaggio, Federico
Contemporary Arabic Variation and Conditionals: Hypotheses from Arab Blogs 2014-2015
2018-01-01 Giolfo, M.; Salvaggio, F.
Mastering Arabic Variation. A common european framework of reference integrated model
2018-01-01 Giolfo, Manuela Elisa; Salvaggio, Federico
A Digitally Assisted Model of Integration of Standard and Colloquial Arabic Based on the Common European Framework
2018-01-01 Salvaggio, Federico
Il digiuno di Ramadān tra unità religiosa e diversità culturale. Una testimonianza 'eccentrica'.
2018-01-01 Salvaggio, Federico
The Choice of Conditional Operators as a Sociolinguistic Marker? Reflections from the Analysis of Eschatological Arab Blogs 2014-2015
2019-01-01 Salvaggio, Federico
Afghani e pakistani in Carnia. Contatti linguistici e culturali
2019-01-01 Salvaggio, Federico
Paretymologies in the fuṣūṣ al-Ḥikam in the light of ibn ʿarabī’s hermeneutic principles
2020-01-01 Salvaggio, F.
La nozione di 'famiglia linguistica islamica' e la sua rilevanza per la didattica della lingua italiana L2 a discenti di origine afghano-pakistana
2020-01-01 Salvaggio, Federico
Language, ideology and identity in post-Partition Pakistan in the light of Bausani's notion of 'Islamic languages'
2020-01-01 Salvaggio, Federico
More than Just Borrowings: the Cultural and Symbolic Significance of Loanwords
2021-01-01 Salvaggio, Federico
Strumenti teorico-pratici per l’orientamento: accertamento delle competenze raggiunte e orientamento in uscita
2021-01-01 Baldo, Gianluca; Salvaggio, Federico
The paradox of oral skills at CEFR level A1 and the role of digital technologies
2021-01-01 Salvaggio, Federico
L’ospite, la tavola e il tappeto: il viaggio mediterraneo dell’arabo safar
2021-01-01 Salvaggio, Federico
La lettoscrittura in arabo lingua d’origine: un’indagine nelle scuole del Friuli Venezia Giulia
2021-01-01 Salvaggio, Federico
Vernacular Reconsidered: Dante and the Islamic Linguistic Tradition
2021-01-01 Salvaggio, Federico
Il quadro teorico-normativo
2021-01-01 Salvaggio, Federico
Promozione del plurilinguismoin età scolare e inclusione: il progetto IMPACT-FVG 2018-2020
2021-01-01 Baldo, Gianluca; Salvaggio, Federico
Polysemy as hermeneutic key in Ibn 'Arabī's Fuṣūṣ al-Ḥikam
2021-01-01 Salvaggio, F.
Marātib al-kalām: Word’s Multiple States according to the Science of Letters
2022-01-01 Salvaggio, Federico
Contesti di socializzazione e alfabetizzazione per l’emancipazione e la cittadinanza dei migranti adulti
2022-01-01 Baldo, Gianluca; Salvaggio, Federico
I comportamenti linguistici
2022-01-01 Baldo, Gianluca; Salvaggio, Federico
La formazione degli insegnanti
2022-01-01 Salvaggio, Federico
Il protocollo per l’accoglienza
2022-01-01 Salvaggio, Federico
Il punto di vista dei docenti
2022-01-01 Salvaggio, Federico
Lo studente di origine bangladese: Grado e Monfalcone
2022-01-01 Salvaggio, Federico
Nobiltà, saggezza e fragilità: l’anziano e la sua definizione nel vocabolario arabo
2022-01-01 Salvaggio, Federico
Speaking in tongues: language diversity and its symbolic significance within the Islamic linguistic tradition
2023-01-01 Salvaggio, Federico
More Than Just Labels. Relating TAFL to CEFR Levels
2023-01-01 Salvaggio, Federico; Manuela, Giolfo
CEFR-based TAFL. Syllabus, Lexicon, Variation
2023-01-01 Salvaggio, Federico; Lancioni, Giuliano; Giolfo, Manuela
Teachers’ pedagogical perception and Arabic grammar teaching: A survey-based study
2023-01-01 Salvaggio, Federico
Multilingualism from the perspective of the medieval Islamic vision of language
2024-01-01 Salvaggio, F.
La sosta, il riposo e la quiete interiore: semantica e simbolismo dell’abitare nel lessico arabo-islamico
2024-01-01 Salvaggio, Federico
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile