DAGNINO, Gloria
DAGNINO, Gloria
DIUM - DIPARTIMENTO DI STUDI UMANISTICI E DEL PATRIMONIO CULTURALE
"Aging / Emerging. Rappresentazione, politica e rapporti intergenerazionali nell’attorialità italiana contemporanea" relazione presentata al convegno "Ma faccio anche teatro!" Attorialità italiana e televisione (March 27-28, 2023), Università degli studi di Bologna, 27-28 marzo 2023.
2023-01-01 Dagnino, Gloria
Amorevoli, intuitive, pazienti? Questioni di genere nella professione di casting director
2021-01-01 Dagnino, Gloria
Branded content marketing as creative labour: An invitation to disciplinary trespassing
2018-01-01 Dagnino, Gloria
Branded entertainment and cinema. The marketisation of Italian film
2020-01-01 Dagnino, Gloria
Dagli spot al branded entertainment: trent’anni di tendenze integrative nella comunicazione commerciale italiana
2017-01-01 Dagnino, Gloria
Funny but True: Self-representations of creative labour in Italian screen entertainment media
2017-01-01 Dagnino, Gloria
Il Cantiere Televisivo Italiano. Progetto Struttura Canone.
2015-01-01 Dagnino, Gloria
Independence as Opposition? Redefining Political Cinema through the Case of Mirko Locatelli
2020-01-01 Dagnino, Gloria
INTRODUCTION On Method Building: A Half-Century of Research on Gender and Labour in the Italian Audiovisual Industries
2023-01-01 Barotsi, R.; Dagnino, G.; Keating, C. M.
It’s a Branded New World: The Influence of Regional Policy and ProductPlacement Upon Contemporary Italian Film Narrative
2015-01-01 Dagnino, Gloria
Le più amate dagli italiani: rappresentazioni di genere nella comunicazione commerciale televisiva di Scavolini (1984-2022)
2022-01-01 Dagnino, Gloria
Love Thy Neighbours. An Analysis of Swiss Collaborative Policies in the Context of Transnational Film Production
2018-01-01 Dagnino, Gloria
Mobile kids: Mobile devices between kids, parents, and the playground.
2018-01-01 Benecchi, Eleonora; Dagnino, Gloria; Bory, Paolo; Hibberd, Matthew
Product placement
2020-01-01 Dagnino, Gloria
Public Film Policy and the Rise of Economic Principles: The Case of Switzerland
2018-01-01 Cucco &, Marco; Dagnino, Gloria
Regulation and co-regulation of product placement for OTT SVODs: The case of Netflix
2018-01-01 Dagnino, Gloria
Streaming Impegno. Opportunities and contradictions of digital distribution through the case of 'On my skin'
2019-01-01 Dagnino, Gloria
Studiare gli intermediari promozionali nella produzione cinematografica italiana contemporanea: cinema, marketing e transmedialità
2021-01-01 Dagnino, Gloria
Studiare il genere e l’industria audiovisiva in Italia: Dove siamo? Dove andiamo?
2023-01-01 Dagnino, Gloria
Studying Italian Para-industry: The Case of Boris
2016-01-01 Dagnino, G.